Thursday, September 2, 2010

adakah peniggalan ini membawa kelebihan.....

sedar x sedar dh dlm sepuluh terakhir ramadhan..aper kah puasa pd thun ini memberi makna atas ku..tah la aku pun xth..tp rse sdih jer..xde dh bulan yg terindah selain bulan ramadhan ini..ble mngenangkn nsib yg mendatang mmpukah ak n bersediakh ak untuk lulus ujian ni..apekah dosa ak diampunkn..apekah ak dipertemu kn malam yg semua org kejar..malam aperkah itu..mlam lailatul qadar iaitu malam seribu bulan..malam yg pernuh rahmat dan pengampunan dari Allah.. 

Pada malam itu, turun para malaikat dan Jibril dengan izin Tuhan mereka, kerana membawa segala perkara (yang ditakdirkan berlakunya pada tahun berikutnya)’-(Surah al-Qadar).Malam itu penuh dengan kesejahteraan hingga terbit fajar (Surah al-Qadar). Dalam hubungan ini Rasaulullah s.a.w bersabda : “Pada tiap- tiap malam Lailatul-Qadar itu, Allah menurunkan rahmat yang meliputi sekelian mukmin di atas muka bumi ini dari timur ke barat. Selebihnya diperintahkan Allah kepada Jibril agar diberikan kepada bayi yang lahir pada malam itu samada oleh ibu yang Islam atau Kafir”. ( Kitab Durrah al – Nasihin ).

mak aiii...terharu nyer...baik sugguh mu pada umat-umat mu..engkau memberi masa untuk hamba2 mu beribadat lantas pahala itu diganti kan pada dosa2 yang telah la..tp ak isan lemah yg sentiasa melakukan kesalahan..Ya Allah hamba mu ini lemah,kedil dan bodoh yg x susah membezakn permata atau pun kaca..Ya Allah ampuni lah ak dan rahmati lah keluarga ku..

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...