Thursday, April 28, 2011

"Rintihan Seorang Hamba"


Ya Allah Ya Aziz Ya Rahman Ya Rahim
pengetahuanku pada kemurahan-Mu
itulah yang memberhentikan aku di pintu-Mu

Bagaimana aku akan kecewa?
sedangkan Engkaulah harapanku

Bagaimana aku akan hina?
sedangkan Engkaulah tempat sandaranku

Bagaimana aku akan mulia berbangga?
sedangkan Engkau menempatkanku dalam lemah dan hina

Bagaimana aku akan miskin?
padahal Engkaulah yang mencukupkan

Hidupkanlah hati-hati ini
dengan makfirah-Mu
matikanlah kami
sebagai pejuang agama-Mu

Puaskanlah keluargaku dengan aturan-Mu
bebanding aturan kami sendiri
bantulah aku dalam menunaikan 
tanggungjawab selaku pemimpin
ingatkanlah aku
bahawa aku hanya seorang hamba
supaya tidak lupa.

Ya Allah....perkenankanlah permintaan ini.

p/s: hasil nukilan Tuan Sabariah Tuan Ishak (Bidadari dari timur)

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...